سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/2/25
9:3 عصر

نماینده کنگره آمریکا : مشکل اصلی آمریکا اسرائیل هست نه ایران

بدست بند‍ۀ خدا در دسته رژیم صهیونیستی، اخبار، پاپ، نتانیاهو، اوباما

نماینده کنگره آمریکا : مشکل اصلی آمریکا اسرائیل هست نه ایران



سرویس جهان اسلام : در حالی که اوباما و اروپا بر تشکیل دو دولت مستقل اسرائیلی و فلسطینی پافشاری دارند، تنها نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهوست که بی‌اعتنا به این تأکیدات و درخواست‌ها، از دولت مقتدر اسرائیل سخن می‌گوید .

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا در گفت‌وگو با «الحیات» گفت: بسیار متأسفم که به این واقعیت تلخ اشاره کنم که مشکل رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در مقطع کنونی اسرائیل است، نه ایران یا فلسطین.

به ادعای «الحیات»، این نماینده آمریکایی که نخواست نامش فاش شود افزود: در حالی که اوباما و اروپا بر تشکیل دو دولت مستقل اسرائیلی و فلسطینی پافشاری دارند، تنها نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهوست که بی‌اعتنا به این تأکیدات و درخواست‌ها، از دولت مقتدر اسرائیل سخن می‌گوید و حتی به مهمان خود ـ پاپ بندیکت شانزدهم ـ که این روزها به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، بی‌توجهی می‌کند.

وی همچنین گفت: اوباما حتی درباره پروژه صلح نیز بر این باور است که باید گسترش شهرک‌سازی‌ها متوقف شود تا بتوان فلسطینی‌ها را به میز مذاکره بازگرداند، اما این بار نیز نتانیاهو با مخالفت با این طرح، تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا را خنثی کرد.

وی درباره مسأله ایران نیز به این نکته اشاره کرد که اسرائیلی‌ها حتی درباره ایران هم موضع درستی ندارند و هر گاه که اوباما قصد مصالحه در برخی امور مربوط به ایران را داشته، تل‌آویو با ایجاد جنجال‌های رسانه‌ای، تلاش‌های او را خنثی کرده و می‌کند.

این نماینده در پایان با تأکید بر اولویت منافع ملی کشورش گفت: رئیس‌جمهور آمریکا نباید خود را بازیچه یک ژنرال اسرائیلی کرده و منافع ملت بزرگ آمریکا را که دست‌کم صد برابر تعداد مردم اسرائیل جمعیت دارد، فدا کند.